Bestuursmededeling

Zaterdag, 25 juli 2020

Geachte leden, Na veel overleg met Staatsbosbeheer hebben we het eindelijk zover dat we in beperkte mate mogen nachtvissen op onze visvijver Arboretum. Dit is met name goodwill van Staatsbosbeheer omdat bekent is dat zij liever de natuur niet willen aantasten in hun natuurlijke groei.

Daarom zijn strikte voorwaarden gesteld door Staatsbosbeheer aan het toekennen van de vergunning nachtvissen. Dit gezegd hebbende, willen wij jullie informeren dat dit in gevaar komt doordat sommige vissers van onze vereniging zich niet houden aan onze algemene voorwaarden betreffende het Arboretum. Er is een behoorlijke puinhoop aan rotzooi achtergelaten en foto's hiervan circuleren rond via Facebook en internet.

Ik wil een ieder aanmoedigen om dit niet van collega vissers te accepteren. Deze foto's zijn rondgegaan in Bernheze en iedereen spreekt er schande over. Dit gaat niet helpen als we binnenkort een evaluatiemoment hebben met Staatsbosbeheer. Dit valt niet te verdedigen en kan resulteren dat het nachtvissen terug wordt gedraaid en weer verboden wordt, en dit is niet wat wij willen.

Als bestuur hebben we besloten dat er strenger wordt opgetreden, en zullen een lik op stuk beleid voeren. Geen nachtpas betekent geen toegang tot het water, ook niet als toeschouwer. Het niet kunnen tonen van de benodigde documenten betekent ook dat diegene kan inpakken en de waterkant dient te verlaten. Het niet opvolgen van de aanwijzingen van de controleur zal resulteren tot het royeren van lidmaatschap. Dit is niet wat wij willen, echter is dit wel helaas noodzakelijk.

Ik hoop op ieders begrip en medewerking, het is een mooi viswater, laten we het ook zo houden...

Namens het voltallige bestuur Nistelrodese HSV
Met sportieve groet,